| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
Fredrik Nyström

Registreringsdatum: 05 juli 2008 Inlägg: 25 Ort: Linköping
|
Postat: 2009-05-02 22:46 Rubrik: 2009-05-01/02 STCC på Mantorp |
|
|
Underbart väder på Mantorp idag, här kommer några bilder.
 _________________ Fredrik Nyström
ÖSK #518, LMS #10755
EVO VI TME -00 |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anders Bohman
Registreringsdatum: 01 december 2007 Inlägg: 66 Ort: Mjölby
|
Postat: 2009-05-04 11:48 Rubrik: |
|
|
Hej.
Lite intryck från en som var på plats för första gången!
Jag var som sagt funktionär för första gången på STCC och det var jobbigt men jäkligt skoj. Min kommendering var som pitlanevakt (heter det så?).
I alla fall så kände jag mig ibland som en matador där vi stod på det röda strecket med racefordon både framför och bakom röven
.
Det gällde att ha uppsikt för förarna har ju mycket "nerv" i sig och fokus på sin depåpersonal och dessa ÖSKáre var fina rundningsmärken.
Sedan skulle vi ju mota bort folk som var på fel plats vid fel tidpunkt och det gick ju fint i de flesta fall, fast några var ena riktiga "ordervägrare".
Fast inget att gnälla över egentligen, ty till 98% så är folk införstådda med att vi endast gör som vi är tillsagda.
Grabben Erik satt och vaktade en grind och fick titta på prinsessan Madelene alldeles ostört.
Han tyckte att det var konstigt att han inte fick några inviter av henne.
Han menar att storsyrran är ju ihop med en gymkille så varför skulle inte en Taxikusk duga till Madelene
Det hade ju varit kanon för ÖSK om det blev så för då hade ju vi säkert ett slott någonstans att ha våra träffar på, det vore väl OK?
Skämt åsido det var i alla fall en skoj dag som jag rekomenderar andra att prova på. Vi har ju det så förspänt att denna lilla insatts ger oss massor tillbaka i form av bantid .
MVH
Anders Bohman _________________ En Manta B 2400cc som verkligen behöver en vinter i lugn och ro. En 1071cc CooperS 64 som nu äntligen är (nästan)klar samt del i en Caterham SuperSprint 1700.
(som jag får gänga ner ändalyckten i) |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|